In 4 vase sunt 143 litri de ulei. Stiind ca in primele doua vase sunt 48 litri de ulei,in primul si al treilea sunt 59 litri de ulei si primul si al patrulea 70 litri de ulei,aflati cati litri sunt in fiecare vas.

2

Răspunsuri

2014-07-04T20:20:44+03:00
A + B + C + D = 143
A + B = 48
A + C = 59 
A + D = 70
B = 48 - A
C = 59 - A
D = 70 - A
INLOCUIM IN PRIMA ECUATIE
A + 48 - A + 59 - A + 70 - A = 143
- 2A = 143- 177
2A = 34
A = 17
17 + B = 48
B = 48 -17
B = 31
17 + C = 59
C = 59 - 17
C = 42
17 + D = 70
D = 70 - 17
D = 53
VERIFICARE:    53 + 42 + 31 + 17 = 143 L 

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-04T21:17:54+03:00

a+b=48   (1)
a+c =59  (2)
a+d=70  (3)
adunand cele 3 relatii obtin ca 2*a+a+b+c+d=177 adica 2a+143=177 ⇒ 2a=177-143=34
a=17 ⇒ b=48-17=31
             c=59-17=42
            d=70-17=53


Nu cred ca se poate rezolva cu metoda figurativa, sper ca intelegi si asa.
merci mult