Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-05T09:29:34+03:00
A=3¹⁶+ 2* 3¹⁶ * 3 ¹⁸

a=3¹⁶+2* 3¹⁶ * 3¹⁶ *3²

a=3¹⁶( 2* 1*1 *3²)

a=3¹⁶ * 2*3²

a=3¹⁸ *2

a= (3²)⁹ * 2

a= (3⁹)² *2   -este pp.
este (3^9)^2 *2 produsul dintre un numar patrat perfect si orice alt numar devine patrat perfect, (3^9)^2 este patrat perfect
Atunci fă radical din (3^9)^2 * 2. Nu dă cumva 3^9 * radical din 2?
Un produs este pătrat perfect doar dacă toți factorii sunt pătrate perfecte.
atunci scrie tu exercitiul asa cum trebuia facut
O să încerc, deși numărul ăla nu prea sună a pătrat perfect.
2014-07-05T13:50:39+03:00
a=3^{16}+2\cdot3^{16}\cdot3\cdot3^{17}\\ a=3^{16}+2\cdot3^{16}\cdot3^{16}\cdot3^2\\ a=3^{16}(1+3^{16}\cdot2\cdot3^2)\\ a=3^{16}(1+2\cdot3^{18})

3¹⁶≠1+2·3¹⁸, deci numărul nu este un pătrat perfect. E posibil să se fi strecurat vreo greșeală în cerință, sau poate exercițiul nu a fost scris bine.