Aria triunghiului dreptunghic cu o cateta de 5 cm si ipotenuza de 13 este egala cu ???

2
Folosesti teorema lui Pitagora pentru a afla cealalta cateta. Iar pentru a afla aria d inmultesti cele 2 catete si le imparti la 2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-08T19:11:34+02:00
Prima data afli cealalata cateta si iti da 12 cm.Apoi inmultesti cele doua catete si aria iti da 50 cm patrati

2014-02-08T19:12:50+02:00
Calculam a doua cateta cu teorema lui pitagora. Va fi egala cu radical din 169-25=rad din 143. Aria unui triunghi dreptunghic este=cateta1*cateta2/2. Atunci aria va fi egala cu 5*radical din 143 supra 2. Nu se simplifica nimic, din pacate. Daca ai nevoie de valoare e aprox 29,89
ai gresit ca 169 - 25=144
si iti da 12
ah, da.. stiam eu ca e ceva dubios :))