Intr-o vaza sunt 81 de garoafe.Sa se afle nr. garoafelor din fiecare fel,stiind ca galbene sunt de doua ori mai multe decat cele albe,cele albe sunt cu doua mai putine decat cele rosii,iar cele satirate sunt jumatate din nr. celorlalte flori.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-04T13:47:20+03:00
Fie g- nr garoafelor galbene
      a- nr garoafelor albe
      r- nr garoafelor rosii
      s- nr garoafelor satirate

g+r+a+s=81

g=2*a
r=a+2
s= (g+r+a):2=
     (2*a+a+2+a):2=
     (4*a+2):2=
     2*a+1

2*a+a+2+a+2*a+1=81
6*a+3=81  /-3
6*a=78    /:6
a=13
g=2*13=26
r=13+2=15
s=2*13+1=26+1=27

5 4 5
2014-07-04T16:23:10+03:00
23 garoafe albe 35 garoafe galbene 23 garoafe rosii
1 4 1