Suma a doua nr este 182. Determinati cele doua nr stiind ca impartind pe unul din ele la celalalt se obtine catul 5 si restul 8. Help!:)

2
rezolvarea se bazeaza pe regula care cred ca o stii: D=i*c+r, unde d=deimpartit, i=impartitor, c=cat, r=rest
Da :)) . Multumesc !
cu placere!

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-04T12:35:34+03:00
A+b=182⇒a=182-b
a/b=5 rest 8
a=b*5+8
182-b=b*5+8
182=5b+b+8
182-8=6b
174=6b
b=174/6
b=29
a=182-29
a=153
verificare:
153=29*5+8
153=145+8
153=153
15 4 15
2014-07-04T12:41:27+03:00
Fie a si b cele 2 numere

a+b=182
a:b=5 rest 8 => a=5b+8

5b+8+b=182  /-8
6b=174    / :6
b=29

a=182-29
a=153

Raspuns: a=153
               b=29
7 4 7