Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-03T19:48:29+03:00
Curcile
de Vasile Alecsandri

FabulăNiște curci îmbătrânite,
Gârbovite și zburlite,
Sta sub șură tremurând,
Și, privind cu pizmuire
A porumbilor iubire,
Ziceau toate-așa , pe rând:
„Elei, soro! Elei, frate!
Așa păsări desfrânate
Mai văzut-ați încă voi?
Ian priviți, o! sorioare!
Cum se drăgostesc la soare,
Făr-a le păsa de noi!
Nu le-i frică
De nimică
N-au rușine nicidecum!
Au nu știu c-a nostru nume
Onorat de toți e-n lume,
Că drept pilde noi acum...”
„Voi acum sînteți bătrâne,”
Le răspunse-atunci un câne
„Voi acum sînteți zbârcite,
Gârbovite și zburlite,
Voi, de ciudă, voi, de ură,
Stați cobind acum sub șură,
Clevetând cu pizmuire
A porumbilor iubire,
Căci de mult v-ați trăit traiul,
V-ați mâncat de mult mălaiul,
Și-acum toate la un loc
Zimbrul și vulpeaZimbrul și vulpea
de Vasile Alecsandri

Pe-o pajiște întinsă, cu flori îmbelșugată,
         Păștea Zimbrul voios,
Când pe furiș, prin iarbă, o vulpe tupilată
I s-arată și-i zise cu glas foarte duios:
„O! Zimbrule puternic! o mult slăvite Doamne!
Se poate-a ta mărire să pască pe câmpii,
Supusă, ca noi proștii, la ploile de toamne,
La vânt, la ger, la muște, l-a iernii vijelii?
Au nu gândește oare că-n vremile trecute
S-au prefăcut în Zimbru un falnic Dumnezeu[1]
Că soarele s-ar perde pe căi necunoscute
De n-ar domni un Zimbru în zodiacul său?
Ah! scumpul meu prietin! dă-mi voie a te duce
Într-un palat de cinste în care nencetat
Chiar eu cu-a mele labe de hrană-ți voi aduce,
Și te-oi feri de dușmani cu-al meu protectorat.“
         „Ei! te cunosc, șirată!
         Răspunse Zimbrul meu.
Ai râs și tu o în viață o cioară îngâmfată[2]
Și de atunci, sărmano, tot caș visezi mereu!“



Nu plătiți nici de-un potroc!”














1 5 1
2014-07-03T19:49:40+03:00
,,Boul si vitelul"
,,Cainele si Catelul"
,,Cainele si magarul"
,,Lupul moralist"
2 3 2