Răspunsuri

2014-02-08T18:40:20+02:00
Amplifici fiecare fractie cu radicalul de la numitor si tii cont de faptul ca radical dintr-un num[r, ridicat la patrat, dispare si ramane doar numarul. Adica  \sqrt{x}^{2} =x
Un exemplu
 \frac{24}{ \sqrt{8} } = \frac{24}{2 \sqrt{2} } = \frac{12}{ \sqrt{2} } = \frac{12 \sqrt{2} }{2} =6 \sqrt{2}.
 \frac{-20}{ \sqrt{50} } = \frac{-20}{5 \sqrt{2} } = \frac{-4}{ \sqrt{2} } = \frac{-4 \sqrt{2} }{2} =-2 \sqrt{2}
La doua dintre fractii se poate scoate mai intai factorul de sub radical.
15
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-08T18:41:01+02:00
15/√5=15√5/5=3√5
20/2√5=10/√5=10√5/5=2√5
30/3√5=10/√5=10√5/5=2√5
25/√5=25√5/5=5√5