1.Un calator are de parcurs un drum.In prima zi parcurge o distanta de 4 ori mai mica decat drumul ,a doua zi merge o distanta de 3 ori mai mica decat mai avea de parcurs ,a treia zi a parcurs jumatate din ce-i mai ramasese,iar a patra zi 50 km.
Care e lungimea drumului?
2.Un sfert din numarul elevilorunei clase merg la cercul de matematica,iar un sfert din noul rest la cercul de informatica.Restul,adica 18 elevi merg la cor.
Cati elevi sunt in clasa?

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-03T15:09:34+03:00
1.x-lungimea drumului

x/4 -in prima zi

x-x/4=  (4x-x)/4=  3x/4-restul

3x/4/3=  3x/4 * 1/3=  x/4 -in a2a zi

3x/4 -x/4=  2x/4 -noul rest 

2x/4/2=  2x/4 *1/2=  x/2 *1/2=  x/4-in a3a zi 

2x/4-x/4=x/4  -noul nou rest

x/4=50

x=4*50=200 km

2.x-nr de elevi

1/4 din x=  x/4 -la mate 

x-x/4=  (4x-x)/4=  3x/4-restul

3x/4/4=  3x/4 * 1/4 =3x/16 -la informatica

3x/4-3x/16=  (12x-3x)/16=  9x/16 -noul rest

9x/16=18

x=16*18/9

x=16*2=32 elevi
2014-07-03T15:23:58+03:00
D=lungimea drumului
I - d/4
   rest r1  (d-d/4=3/4*d)
II - r1/3
   rest r2 (r1-r1/3=2/3*r1)
III - r2/2
     rest r3= r2/2= 50 km ⇒ r2=100 km
    r2=2/3*r1=100 km ⇒ r1=3*100/2=150 km
    r1=3/4*d=150 km ⇒ d=150*4/3=200 km

2 x- nr de elevi
 mate x/4
         rest r1=3x/4
info    r1/4
         rest r2=3r1/4
cor r2=18=3r1/4 ⇒ r1=4*18/3=24
      r1=3x/4=24⇒ x=4*24/3=32 elevi