1.In doua cosuri sunt 148 kg de visine.Daca luam 4 kg din primul cos si le punem in al doilea cos obtinem aceeasi cantitate. Cate kg de visine erau la inceput in ambele cosuri?
2.Suma a trei numere este 280.Primul numar este de doua ori mai mare decat al doilea si al treilea este de trei ori mai mic decat al doilea.Aflati numerele.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-03T14:37:42+03:00
1) a+b=148

a-4=b+4
a=b+4+4
a=b+8

b+8+b=148
2b=148-8
2b=140

b=70

a=70+8=78

2)a+b+c=280
a=2b
b=3c

a=2*3c=6c

6c+3c+c=280
10c=280
c=28

a=6*28=168
b=3*28=84
2 5 2
2014-07-03T14:49:52+03:00
1. Notam cu a numarul visinelor din primul cos si cu b numarul de visine din al doilea cos
   a + b = 148
   a - 4 = b + 4 | + 4
   a = b + 4 + 4
   a = b + 8
   b + 8 + b = 148
   2b + 8 = 148
   2b = 148 - 8
   2b = 140
   b = 140 ÷ 2
   b = 70
   a = 148 - 70
   a = 78

2. a + b + c = 280
   a = 2b
   b = 3c ⇒ a = 2 × 3c = 6c
   6c + 3c + c = 280
   10c = 280
   c = 280 ÷ 10
   c = 28
   b = 3c = 3 × 28 = 84
   a = 6c = 6 × 28 = 168