1.Tatal are cu 24 ani mai mult decat fiul si jumatate din varsta bunicului.Stiind ca impreuna au 136 de ani,sa se afle varsta fiecaruia.
2.Suma a doua numere este 45.Impartind numarul mai mare la numarul mai mic se obtine catul 3 si restul 5.Aflati cele doua numere

Multumesc....!!!!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
  • Utilizator Brainly
2014-07-02T23:11:59+03:00
Tatal      I____I+24
fiul        I____I
bunicul I____I+24 I____I+24

Suma este 136 . Aflam suma partilor egale .
136-72=64 ( suma partilor egale )
64:4=16 ( fiul )
16+24=40 ( tatal )
16x2+48=80 ( bunicul ) 

Verificare : 80+40+16=136

=============================================================

a+b=45
a:b=3 rest 5 ⇒a=3b+5

3b+5+b=45
4b=40
b=10

a=3x10+5
a=35

Verificare : 35+10=45
multumesc din suflet
Cu placere :)
apropo,tu te pricepi la calcule cu puteri?
2014-07-02T23:52:11+03:00
1.Notam cu b varsta bunicului,cu t varsta tatalui si cu f pe cea a fiului:
  b + t + f = 136
  t = f + 24
  t = b ÷ 2  ⇒ 2t = b
  b = 2 × (f + 24) = 2f + 48
  2f + 48 + f + 24 + f = 136
  4f + 72 = 136
  4f = 136 - 72
  4f = 64
  f = 64 ÷ 4
  f = 16
  t = f + 24 = 16 + 24 = 40
  b = 2t = 2 × 40 = 80

2. a + b = 45
    a ÷ b = 3 rest 5 ⇒ a = 3b + 5
    3b + 5 + b = 45
    4b + 5 = 45
    4b = 45 - 5
    4b = 40  
    b = 40 ÷ 4
    b = 10
    a = 3b + 5 = 3 × 10 + 5 = 30 + 5 = 35