In fabula "Zimbrul si vulpea" de Vasile Alecsandri, care versuri reprezinta morala fabulei? Cumva ultimele doua versuri? (P.S. trebuie sa spun daca propozitia "Ultimele doua versuri reprezinta morala fabulei." este adevarata sau falsa)

2

Răspunsuri

2014-07-02T17:00:41+03:00
Da,ultimele versuri  reprezinta morala
"Ai râs şi tu o în viaţă o cioară îngâmfată                     
   Şi de atunci, sărmano, tot caş visezi mereu!”
multumesc mult! :)
placerea a fost de partea mea :)
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-02T17:07:35+03:00
Spre deosebire de alte fabule autentice , aceasta nu se încheie întocmai cu o morală sugestivă , însă eu consider că ultimele două versuri par a o conţine :
 
"Ai râs şi tu o în viaţă o cioară îngâmfată /Şi de atunci, sărmano, tot caş visezi mereu!” .

-->de aici putem deduce morala , aceea că fiinţa se obişnuieşte cu gândul că prin viclenie , dacă ţine de la început ,  se poate continua traiul , pe spatele celor păcăliţi , ce care dai la aprope orice colţ .
merci mult, acum inteleg si despre ce a fost vorba :))