Intr-o gradina de forma dreptunghiulara cu dimensunile de 20 m si 12 m se afla doua zone patrate,una cu llatura de 3 cm pe care sunt plantate lalele,iar alta cu latura de 4 m pe care sunt plantate garoafe,restul gradinii fiind acoperit cu gazon.

a) Aflati aria suprafetei acoperite cu gazon

b)Daca pe un metru patrat cresc 10 lalele,iar o lalea costa 2 lei cat se incaseaza pe lalele din gradina?
c) Pentru a obtine un metru patrat de gazon se folosesc 20 g de seminte.
Cate kilograme de seminte sunt necesare pt gazonul din gradina

2
Ai mai postat aceasta problema si ti-am raspuns mai jos. Cred ca latura nu este 3 cm, ci 3 m. este asa?
Nu poate fi 3 cm,si degetul mic e mai mare de atat!
aaa 3 m
scuzee
latura 3 m

Răspunsuri

2014-07-02T12:51:13+03:00
Iti repet doar raspunsurile:
a) 206 mp gazon
b) 360 lei garoafele
c) 4,120 gr seminte
Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-02T13:03:39+03:00
A) A gazon = A dreptunghi - (A garoafe + A lalele)
    A garoafe = A patrat = l² = 4² = 16 m²
    A lalele = A patrat = l² = 3² = 9 m²
    A dreptunghi = L × l = 20 × 12 = 240 m²
    A gazon = 240 - (16 + 9)
    A gazon = 240 - 25
    A gazon = 215 m²

b) A lalele = 9 m²
    De pe un m² se incaseaza 10 × 2 = 20 lei.
    De pe 9 m² se incaseaza 20 × 9 = 180 lei.

c) 1 kg = 1000 g
    Sunt 215 m² de gazon,deci este nevoie de 215 × 20 = 4300 g = 4,3 kg
sunt 2 zone patrate cu garoafe, nu una.
Nu,sunt 2 zone cu flori,una cu garoafe si una cu lalele.
scuze, ai dreptate.