Intr-o urna sunt 15 bile identice ca forma , dar de culori diferite : 1 neagra , 8 rosii, 5 albastre si restul verzi . Extragem ,la intamplare , o bila .

Calculati:

A. Probabilitatea ca bila extrasa sa fie rosie

B. Probabilitatea ca bila extrasa sa fie neagra

C.Probabilitatea ca bila extrasa sa fie negra sau rosie

D.Probabilitatea ca bila extrasa sa fie neagra , rosie sau verde

E. Probabilitatea ca bila extrasa sa fie rosie si neagra

F. Probabilitatea ca bila extrasa sa fie rosie sau neagra sau verde sau albastra

A si B le-am facut dar nu stiu cum sa le fac pe urmatoarele . Va rog ajutati-ma !

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-07-01T12:14:31+03:00
Începem cu C
Probabilitatea este
n+ r supra 15= 1+ 8 supra 15= 9 supra 15= 3 supra 5= 60%.
D. Aflam numarul de bile verzi(notat cu v)
v= 15 - (1 + 8+ 5)= 15 - 14= 1 bila verde.
P= n+r +v supra 15= 1+ 8+ 1 supra 15= 10 supra 15= 2 supra 3= 66,6 %
E. 0%. Bilele au o singură culoare, (eveniment imposibil)
F. 100%, deoarece acestea sunt culorile bilelor.
P= 1 + 8+ 1 + 5 supra 15= 15 supra 15= 1 supra 1= 100% (eveniment sigur)
1 5 1
2014-07-01T12:16:37+03:00
Trebuie sa ști formula probabilității 
P=Nr. cazurilor favorabile/nr.cazurilor posibile

1 bila neagra 
8 bile roșii
5 albastre 
1 bila verde
----------------------
15 bile in total

a) P=8/15
b) P=1/15
c) P=9/15
d) P=10/15 
⇒2/3(am simplificat)
e) ?
f)  P=15/15 
⇒1