Problema grafica( cu desen ) cls a treia : Tata,mama si fiul au impreuna 85 de ani.Peste 5 ani tata va avea cu 3 ani mai mult decat triplul varstei fiului si cu 4 ani mai mult decat mama. Cu cati ani in urma mama avea de 10 ori varsta fiului? P.S: Doar cu desen,va rog!

2

Răspunsuri

2014-06-30T15:26:50+03:00
|.................t.................|.....+5.....|
|..f..||.+5.||..f..||.+5.||..f..||.+5.||.+3.|
|...............m..............||...5...||.+1.|

(t+5)-3=3(f+5)
t+5-3=3f+15
t+2=3f+15

3f=t+2-15
3f=t-13
f= (t-13)/3

(t+5)-4=m+5
t+1=m+5

m=t+1-5
m=t-4

(t-13)/3 +t-4+t=85
(t-13)/3+2t-4=85      aducem la acelasi numitor

t-13+6t-12=255
7t-25=255
7t=255+25
7t=280
t=280:7
t=40

m=40-4
m=36

f=(t-13)/3= (40-13)/3= 27/3=9


Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-30T16:27:15+03:00
Peste 5 ani suma varstelor va fi 85+5+5+5=100 (fiecare din cei 3 isi mareste varsta cu 5 ani)
f  /--------/
T /--------/--------/--------/.3.
M/--------/--------/-----.1./      total 100
daca adun 1 si scad 3 voi obtine suma a 7 segmente egale
100 - 2 =98 (7 segm)
98:7=14 (un segm)
f=14
T=3*14+3=42+3=45
M=45-4=41
Inseamna ca acum au f=14-5=9, T=45-5=40, M=41-5=36
Diferenta de varsta dinre fiu si mama este de 27 ani.
Aceasta diferenta nu se schimba.
Cu cati ani in urma fiul avea de 10 ori mai putini ani ca mama?
f   /-----/ ....27.............................................
M /-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/-----/
27 este suma a 9 segm egale
27:9=3 (un segm)
f=3 ani
M=30 ani
In urma cu 9 -3=6 ani , fiul avea 3 ani (9-6=3) iar mama 30 ani (36 - 6 =30)


mai este una daca te uiti cu gaini,oi ,gaste si porci..........tot grafica........nu le pricep deloc pe astea
am rezolvat-o si pe aceea
ms mult
mai am,mai postez..........poate ma ajuti tot cu desen ,te rog!
daca pot, da, cu placere :))