Problema grafica (cu desen) cls a treia : Diferenta a doua numere este de 5 ori mai mica decat descazutul ,iar suma lor este 234.Care sunt numerele? P.S : CU DESEN,care nu stie sa nu raspunda va rog!

2

Răspunsuri

2014-06-29T21:39:38+03:00
Nr1:     /-------/-------/-------/-------/-------/
Nr2:     /-------/-------/-------/-------/

Am impartit Nr1 in 5 parti si Nr2 in 4 parti.
Diferenta dintre ele este de cinci ori mai mica decat Nr1.

Avem 5 + 4 = 9 parti
234 / 9 = 26
Nr1 = 5 * 26 = 130
Nr2 = 4 * 26 = 104



Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-30T02:46:00+03:00
D-S=Dif
Notez Dif= /-----/ ⇒ D=5 segm=/-----/-----/-----/-----/-----/
D /-----/-----/-----/-----/-----/
S/-----/-----/-----/-----/           } 234
234 este suma a 9 segmente egale⇒ 234:9=26 (valoarea unui segment)
⇒ D=5*26=130
    S=4*26=104
verificare Dif=130-104=26=130:5
1 5 1