Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-27T01:27:46+03:00

Mai intai, descompunem in factori primi cele trei numere:

12 = 2 x 2 x 3 = 2 la puterea a doua x 3

15 = 3 x 5

27 = 3 x 3 x 3 = 3 la puterea a treia 

Stim ca pentru a afla cel mai mic multiplu comun (C.M.M.M.C.) al celor trei numere, trebuie sa gasim divizorii lor comuni si necomuni, la puterea cea mai mare. => Acestia sunt: 2 la puterea a doua, 3 la puterea a treia si 5. => Dupa aceea, acesti divizori se inmultesc intre ei. => C.M.M.M.C. al numerelor 12, 15 si 27 = 2 la puterea a doua x 3 la puterea a treia x 5 = 4 x 27 x 5 = 27 x 20 = 540.

3 5 3
2014-06-27T01:38:47+03:00
12 = 2² + 3
15 = 3 * 5
27 = 3³
cmmmc  2² * 3³ * 5 = 4 * 27 * 5 = 108 * 5 = 540


2 5 2