Dca intr-o clasa se aseaza cate 3 elevi in banca raman 13 elevi in picioare , iar dacase aseaza cate 5 elevi in bancaraman 3 banci libere.Cate banci si cati elevi sunt in clasa ?

2

Răspunsuri

2014-06-26T18:28:57+03:00
B - nr banci
e - nr elevi
3*b +13 = e
5*b - 3*5 = e
=> 3*b + 13 = 5*b - 15
13 + 15 = 5b - 3b
28 = 2b
b = 14
e = 3*14 + 13 = 42 + 13 = 55

14 banci si 55 elevi
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-26T18:47:24+03:00
X-nr de banci

3x+13-nr de elevi

(x-3)*5 -nr de elevi

3x+13=5x-15
3x-5x=-15-13
-2x=-28
2x=28
x=14

3*14+13=42+13=55-nr de elevi