Datele problemei sunt urmatoarele:un vapor parcurge distanta
dintre 2 porturi in 2h,mergand in aceeasi directie cu sensul de curgere
al apei,si in 5h si 20 de minute,mergand in sens contrar.Intrebarea
este:in cat timp pargurge aceeasi distanta o pluta?
Acestea sunt toate datele problemei.Va multumesc pentru ajutorul acordat!


P.S.:Raspunsul corect este 384 minute,adica 6h si 24 minute.

2
ama vut sie u de rezolvat problema asta

Răspunsuri

2014-06-26T14:39:16+03:00
Notand cu d distanta dintre cele 2 porturi, cu v viteza vaporului si cu a viteza apei, putem scrie relatiile d=120(v+a) si d =320(v-a).Eliminand v din cele 2 relatii si tinand cont ca viteza plutei este egala cu viteza apei, obtinem t=d\a=384, adica pluta parcurge distanta intre porturi in 6 ore si 24 de min.
Mi-ai putea demonstra cum ajungem la rezultatul de 384? Eu asta nu am inteles.Relatiile acelea ,insa,le-am inteles .
nicieu
Multumesc oricum!
Iti multumesc mult,Mariusdarius07!
cu placere
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-26T21:42:26+03:00


d-distanta dintre cele doua porturi

v1-viteza vaporului

v2-viteza apeo

2h=120 min

5h 20 min=5*60+20=300+20

d=120(v1+v2)

d=320(v1-v2)

120(v1+v2)=320(v1-v2)

120 v1+120 v2=320 v1-320 v2

120 v2+320 v2=320 v1 -120 v1

440 v2=200 v1 |:10

44 v2=20 v1 |:4

11 v2= 5 v1

t=d/v2

t=384 min

t=6h 24 min


2 5 2