Acum sa-mi spui tu cine esti, de unde vii si incotro te duci, ca de nu, acolo iti putrezesc ciolanele. Cate completive circumstantiale si necircumstantiale sunt in aceasta propozitie? Sau macar sa imi explicati necircumstantiala. Multumesc.

2

Răspunsuri

2014-06-25T21:32:01+03:00
Acum sa-mi spui tu /1-CT cine esti/2-CD de unde vii/3-CD si incotro te duci/4-CD, ca de nu , acolo iti putrezesc ciolanele/5-CZ

sunt 2 propozitii completive necircumstantiale si 3 circumstantiale
Nu am aceasta varianta, decat:
3 completive necircumst si 1 circumst, 3 completive necircumst si 2 circumst, 2 circumst si 2 necircumst, 1 necircumst si 4 circumst..
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-25T21:35:40+03:00
Acum sa-mi spui tu/cine esti,/ de unde vii/ si incotro te duci,/ ca de nu, acolo iti putrezesc ciolanele/
p1-principala
p2-completiva directa
p3-completiva directa
p4-completiva directa
p5-concesiva
chiar daca par circumstantiale de timp si de loc,nu sunt
Adica 4 circumstantiale si una necircumstantiala, nu?