In propozitia "Aici in vale e Moara cu noroc" , Moara cu noroc ce functie sintactica are?
Si cuvantul "unde" e adverb de loc sau e adverb interogativ?

2
"Pe drumet", acest substantiv fiind inlocuit in acea propozitie de pronumele relativ "pe care".
dar cerinta cu valoarea morfologica a cuvantului "unde" nu imi este clara , este adverb de loc sau este adverb interogativ?
Mi-am dat seama si da, nu era nevoie de un context. Cuvantul "unde" poate fi atat adverb interogativ, cat si adverb relativ, insa nu poate fi niciodata adverb de loc. De exemplu in propozitia: "Unde este Moara cu noroc?", "unde" este adverb interogativ, iar in enuntul: "Moara cu noroc este locul/1 unde ma duc./2", "unde" este adverb relativ, intrucat leaga doua propozitii, una fiind principala, iar cealalta fiind atributiva.
Deci, in cazul de fata, daca trebuie sa alegem doar dintre cele doua variante mentionate mai sus (adverb de loc sau adverb interogativ), "unde" este adverb interogativ.
Insa daca mai era si varianta "adverb relativ", aceea ar fi fost cea mai potrivita, deoarece, in majoritatea cazurilor, "unde" este adverb relativ.

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-25T00:08:09+03:00
Cuvintele "moara" si "(cu) noroc" au functii sintactice diferite. "Moara" are functie sintactica de subiect simplu, iar "(cu) noroc" are functie sintactica de atribut substantival prepozitional. De asemenea, avem nevoie de context pentru a stabili ce parte de vorbire este "unde".
1 5 1
2014-06-25T00:08:39+03:00
Moara cu noroc= subiect compus

unde=adverb de loc