Intr-o clasa sunt 26 de elevi.Daca din clasa ar pleca doua fete si trei baieti,atunci numarul fetelor ar fi egal cu dublul numarului baietilor.Determinati numarul fetelor din clasa. TOATA REZOLVAREA,VA ROG,CA SA INTELEG,MERSI :*

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-24T20:52:38+03:00
X+y=26      x=nr fetelor ; y=numarul baietilor
x-2=2(y-3)
x-2=2y-6
x=2y-6+2=>x=2y-4

Inlocuim:
2y-4+y=26
3y=30
y=10=> x=2x10-4=20-4=16

Proba: x+y=26 ; 10+16=26 => Adevarat
4 5 4
2014-06-24T20:58:37+03:00
X= nr fete
y= nr baieti
x+y = 26
x-2 = 3(y-3)
x-2 = 3y-9
x-3y = -7
faci sistem : x+y = 26 |*3      => { 3x + 3y = 78     => { 35,5 + y = 26 
                   x-3y=-7                    x  - 3y = -7                y =
                                                   2x /  = 71                   
                                                   x = 71:2
iese cu virgula ...
are x-2 = 2(y-3) ,dar oricum mersi mult pentru incercare
are*
era**
ouff da :)) scuze
nu-i nimic :)