Un vapor a plecat din portul A spre portul B dimineaţa la ora 7. În aceeaşi dimineaţă, la aceeaşioră, pe acelaşi traseu, din portul B a plecat spre portul A o şalupă care se deplasează cu viteza dedouă ori mai mare decât cea a vaporului. Șalupa și vaporul s-au întâlnit în acea zi la ora 12.Determinaţi ora sosirii vaporului în portul B.Astept rezolvarea+explicati

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-24T19:51:50+03:00
Pai in 5 ore , vaporul parcurge 5a , iar salupa parcurge 5x5=10 ( A )
Deci: Distanta totala intre A si B este 15a.
La ora douasprezece vaporul inca mai are de parcurs pana la B 10a pe care o face in 10a:a=10 (ore)
Deci ar veni asa: 12+10=22
Raspunsul final: Ora 22.
1 5 1
2014-06-24T19:53:56+03:00
V1 - viteza vaporului
v2 - viteza salupei
2v1=v2
Aici desenezi un segment AB , o liniuta pe segment care sa reprezinte o treime din el cu ora 12 , daca cele 2 se intalnesc la ora 7 si salupa este de 2 ori mai rapida rezulta ca salupa parcurge 2 distante si vaporul o distanta , deci o distanta este de la ora 7 la ora 12 reprezentand 5 ore , din cele spuse anterior rezulta ca 3 distante inseamna 15 ore , ora 7 + 15 = ora 22 ! 
Sper ca ti-am explicat destul de corect , daca ai nelamuriri dai reply fara niciun fel de problema !
1 5 1