Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-24T16:02:02+03:00
Cel mai mare divizor comun al unor nr se afla prin inmultirea divizorilor comuni cu puterea cea mai mica. \De exemplu, iti cere sa afli care este cel mai mare divizor comun al nr ...180 si 336. in acest caz, scrii primu nr si tragi o bara, deoarece trebuie impartit la nr prime(2,3,5,7,11 etc) , si trebuie sa il imparti pana iti da 1.! iti iese 180=1x2x2x3x3x5, adica 2 la puterea a doua (2) si 3 la puterea a doua.
apoi treci la urmatorul nr., 336.tot asa, tragi o bara, nr cu care ai impartit le scrii unele sub altele, si cele care ti-au iesit tot unele sub altele, mie mi se pare mai usor. dupa ce ai impartit, 336 = 1x2x2x2x2x3x7 , adica 2 la puterea a patra inmultit (x) cu 3 si 7.
se aleg de la cele 2 nr, 180 si 336 numerele comune cu puterea cea mai mica, si anume 2 la puterea a doua si 3. se calculeaza cel mai mare div comun: 2 la puterea a doua x3=4x3=12, acesta e rezultatul.

cel mai mic multiplu comun se afla prin inmultirea tuturor divizorilor cu puterea cea mai mare.luam tot aceleasi nr, 180 si 336. ca si mai sus, 180 impartit la nr prime  iese 2 la puterea a doua x 3 la puterea a doua ; 336 ne da 2 la puterea a patra inmultit (x) cu 3 si 7.
se aleg de la cele 2 nr , 180 si 336, divizorii cu puterea cea mai mare, si anume 2 la puterea a patra, 3 la puterea a doua , 5 si 7. le inmultim si ne iese 16x9x5x7=5040, asadar cel mai mic multiplu comun al lor este 5040.
2 5 2
2014-06-24T16:03:09+03:00
Cmmmc:
-descompunem nr in factori primi
-produsul factorilor comuni si necomuni luati o singura data cu exponentul cel mai mare este cmmmc al numerelor

cmmdc:
-produsul factorilor comuni luati o singura data cu exponentul cel mai mic
1 5 1