Matei a cheltuit pentru cumpărarea unor caiete cu 1leu mai puţin decât jumătate din suma pe care o avea la el. Apoi, Matei a cumpărat o carte cu o treime din banii rămaşi şi cu încă5lei. După cumpărarea caietelor și a cărții, lui Matei i-au mai rămas 29 de lei. Calculaţi suma iniţială pe care o avea Matei la el.
REPEDE ,VA ROG !

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-23T20:49:05+03:00
X-suma initiala

x/2 -1  -a cheltuit prima data

x-(x/2-1)=  x-x/2 +1  = (2x-x+2)/2=  (x+2)/2  -restul

1/3 din (x+2)/2 +5=  1/3 * (x+2)/2+5=  ( x+2)/6 + 5= (x+2+30)/6=( x+32)/6 -a doua oara

(x+2)/2 - (x+32)/6=  (3x+6-x-32)/6  = (2x-26)/6 -noul rest

(2x-26)/6=29

2x-26=6*29
2x-26=156

2x=156+26
2x=182
x=91

2 5 2
2014-06-23T21:41:39+03:00