Răspunsuri

2014-06-23T20:41:26+03:00
18 descompus=2*3*3(este 3 la patrat)
15 descompus=3*5
Cmmmc=2*3=15
Cmmdc=3*3*5=9*5=45
2 5 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-23T20:41:57+03:00
Ca sa aflii cmmdc si cmmmc, descompui numerele ( ca la radicali cand vrei sa scoti de sub radical ).

De exemplu pentru 8 si 6:
8=2^3
6=2x3
cmmdc ( te uiti la factorul comun la puterea cea mai mica ) = 2
cmmmc ( toti factorii la puterea cea mai mare- ii inmultesti ) =2^3x3=8x3=24
La cmmmc este 2*2, eu stiu ca se ia de la ambij termeni...
Se ia 2 la puterea a treia ( doi la puterea a treia este mai mare decat doi ) ori trei la puterea intai