Suma a doua nr. este 47,iar suma rasturnatelor lor este 173. Determinati cele doua nr. Si rezolvarea,va rog. :) Multumesc.

2
rasturnatul find 1/a
se specifica daca numerele sunt de 2 cifre?
fiindca rasturnatul lui ab este ba

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-23T21:19:46+03:00
19 + 28 = 47
91 + 82 = 173

Numerele de doua cifre care adunate sa dea 173 trebuie sa aba cifra zecilor 
8 si 9 si la unitati 2 si 1 .
Daca ar avea la unitati dou cifre care insumate ar da 13 de exemplu 6 si 7, atunci daca le rasturnam suma lor va fi mai mare de 100  (60  + 70  > 100 )
cifra unitatilor (3) de la 173 se obtine din 2 si 1 iar 17 se obtine din 8 si 9

⇒ Numerele sunt:

Solutia 1:    18 + 29 = 47   si    92 + 81 = 173

Solutia 2:    19 + 28 = 47   si    91 + 82 = 173


3 5 3
2014-06-23T22:28:31+03:00