Cum se calculeaza dobanda pe an? Exemplu: O persoana depune la banca suma de 5200 lei cu o dobanda de 5% pe an cu capitalizare. Dupa doi ani,persoana are de ridicat de la banca o suma egala cu... lei VA ROG,RASPUNSUL SA FIE CLAR,SA PO INTELEGE,mersi.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-23T17:23:53+03:00
5% din 5200 = (5/100) x 5200 = 260 dobanda pe un an.
In anul al doilea va avea 5200 + 260  = 5460 lei
 5% din 5460 = 273 dobanda
Dupa doi ani va ridica 5460+273 = 5733
2014-06-23T17:28:16+03:00
Afli 5% din suma depusa*2 pentru ca sunt 2 ani iar rezultatul il aduni cu banii pe care i-a depus
\frac{5}{100} 5200=260*2=520
5200+520=5720lei
succes in continuare :*
in carte la raspunsuri era 5733,dar oricum mersi
deci in al doilea an se calculeaza tinand cont de dobanda din primul? ok nu-i nimic uite asa am invatat si eu ceva nou daca era sa-mi dea la EN un exercitiu asemanator greseam cu siguranta
sunt in programa exercitiile de acest gen