Răspunsuri

2014-06-22T21:08:27+03:00
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-22T21:45:28+03:00

Acesta este un Răspuns Aprobat

Răspunsurile aprobate sunt corecte şi de încredere, fiind corectate de o mână de utilizatori foarte buni. Brainly are milioane de răspunsuri de înaltă calitate, toate fiind verificate cu grijă de către moderatorii din cadrul comunităţii.
Simetricul punctului M (pe care o să-l numim M') se află pe aceeaşi dreaptă determinată de cele două puncte, iar distanţa MN=NM'. Asta înseamnă că punctul N va fi mijlocul segmentului MM'. 

Formula pentru coordonatele mijlocului unui segment:

M(x_m,y_m), M'(x_{m'},y_{n'})\\ N= mijlocul\\ \\ N( \frac{x_m+x_{m'}}{2}, \frac{y_m+y_{m'}}{2} ) 

Înlocuim ce cunoaştem şi avem:

N( \frac{1+x_{m'}}{2}, \frac{2+y_{m'}}{2})= N(3,0)

<=> \frac{1+x_{m'}}{2}=3 = >x_{m'}= 3*2-1=5

<=> \frac{2+y_{m'}}{2} = 0 => y_{m'}=-2

Deci simetricul o să aibă coordonatele M'(5,-2).

O altă explicaţie la exerciţiile de acest gen a fost postată aici: http://brainly.ro/tema/127177
2 5 2