Buna ziua, am o mica problema, maine dau Evaluarea Nationala la limba romana si nu prea stiu functiile sintactice si subordonatele (le stiu, in mare... dar as avea nevoie de o recapitulare) Nu stiti vreun site unde le pot gasi, ca tot caut dar nu gasesc? Sau mi le puteti explica mai detaliat?
Va multumesc!

2
Nu se ingrasa :)) ..dar totusi putem sa ajutam putin.poate cine stie nimereste ceva ;)
Nu se ingrasa in ajun, am media 9 la romana :) Doar ca am vrut o mica recapitulare. Oricum eu ma duc la liceu pe baza de matematica. Mulumesc Dya pentru raspuns. :)
eeee.... cu media 9 trebuia sa le știi ca pe Tatăl nostru!!
Pentru nimic :)
Media 9.... tine minte :)) din cauza lor nu e 10 :))

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-22T19:46:49+03:00
Http://limba-romana.ucoz.ro/index/tipuri_de_subordonate/0-324 Uite-te aici! :)
2 5 2
2014-06-22T19:46:49+03:00
Nominativ(cine?, ce?)
acuzativ(cand? cum? ce? unde?)
dativ(cui?)
genitiv (al,ale,a,ai cui?)
vocativ(exprima o srigare ,o urare etc)
functiile sintactice
subiect (cine, ce)
predicat(ce face, ce se spune despre)
atribut (care , ce fel de)
complement (unde?, cand ? pe cine)
 
1 5 1