Delimiteaza propozitii in cadrul unei fraze
ca ete folosita pentru o enumeratie separarea a doua propozitii etc
Virgula, semn de punctuatie, in sintagma.... are rolul de a marca o enumeratie/ creeaza un raport de coordonare prin juxtapunere intre doua propozitii de aceleasi fel/ (daca sunt doua virgule), separa apozitia sau constructia incidenta de restul propozitiei/ separa cuvantul/structura in Vocativ/ desparte atributul explicativ de restul frazei/ propozitiei.

Răspunsuri

2014-06-22T16:02:13+03:00
E un semn de punctuatie, care poate: 
-izola o apozitie
-izola un subhstantiv in vocativ
-izola vorbirea directa de cea indirecta
De asemenea:
-introduce cauzala si alte subordonate
-apare dupa adverbele de mod de afirmatie si de negatie (da si nu)
-din punct de vedere stilistic, apare in interiorul repetitiilor si al enumeratilor
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-22T16:04:12+03:00
Virgula este un semn de punctuatie ce marcheaza o pauza in vorbire si care:
-separa substantivul in vocativ de restul comunicarii, cerand intonatie exclamativa;
-separa termenii unei enumeratii;
-separa apozitia de restul comunicarii;
-marcheaza un raport de coordonare prin juxtapunere;
-poate marca si un raport de subordonare;
-izoleaza o explicatie de restul comunicarii;
-marcheaza lipsa predicatului verbal.

Zicea el , s-a suparat.
izoleaza o constructie incidenta de restul propozitiei
Dap
izoleaza o constuctie incidenta de restul propozitiei / frazei
A se imbraca, leu. Asta?