Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-22T12:01:38+03:00
La inceput scri definitia literaturii cum crezi tu ca se reprezinta literatura .
Literatura este o forma de cunoastere a lumii si a vietii ,care solicita din partea cititorilor sai inteligenta,imaginatia,sensibilitatea si disponibilitatea spre joc.Opera literara se defineste prin cateva trasaturi fundamentale:caracterul fictional,expresivitatea si scopul estetic .Toate acestea se regaesc in fragmentul citat.
In textul literar ,scriitorul recreeaza realitatea conform talentului si fanteziei sale creator . Apoi iei figurile de stil , imaginile artistice si spui ce reprezinta ele , ce vrea autoru sa arate prin ele .

2 3 2
2014-06-22T12:03:05+03:00
Opera lirica este opera in care autorul isi exprima in mod direct gandurile, ideile si sentimentele cu ajutorul eului liric (vocea autorului in text) .
Trasaturi :-
autorul prezinta in mod direct propriile ganduri, idei si sentimente cuajutorul eului liric, care poate aparea in diferite ipostaze:-indragostitul-revoltatul-ganditorul-contemplatorul-cautatorul unui ideal.
-
eul liric isi face simtita prezenta in text prin marci lexico-gramaticale ca:-pronumele si adjectivele pronominale la persoana 1-sau verbe la pers 1-modul principal de expunere intr-un text liric,este monologul liric (adresat sau nu),dar poate aparea si descrierea.-limbajul este sugestiv si expresiv, folosindu-seimaginile artistice si figurile de stil precum sicuvintele cu sens figurat.
-textul poeziei este structurat in strofe si versuri, valorificandu-se astfelmuzicalitatea limbajului realizata prin elemente de prozodie(rima, ritma, masura de vers), dar siprin figuri sintactice (repetitii, refrene), sau de sunet(aliteratii, asonante).
--daca verbele si pronumele sunt la pers I, avem parte de un lirism confesiv(confesiune lirica),daca verbele, pronumele,sunt la pers a II-a,avem parte de un lirism adresativ.
Sper ca te.am ajutat!