Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-21T21:45:41+03:00
X-pretul initial

10% din x= 10/100* x=  1/10* x=  x/10 -prima reducere

x-x/10=(10x-x)/10=  9x/10 -restul

10% din 9x/10=  10/100* 9x/10=  1/10* 9x/10= 9x/100-a2a reducere

9x/10-9x/100= (90x-9x)/100=  81x/100-noul pret

81x/100=81

x=100*81/81
x=100
2014-06-21T22:01:23+03:00
Pai ai zica ca a scazut cu 20% dar a scazut odata cu 10% din pretul initial apoi inca o data 10% din pretul dupa prima reducere..
Rezolvare : 90/100 * X = 81 rezulta ca X = 90 apoi mai faci asta inca o data ... 90/100 * X ' = 90 rezulta ca X' = 100