Buna,am nevoie urgent de un raspuns!
Am nevoie de o compunere sau un plan(structura) prin care pot sa explic semnificatia unui titlu.

2
Exemplu : "Scrisoare mamei" , alcatuit , din punct de vedere gramatical dintr-un substantiv comun feminin nearticulat ("Scrisoare") si un substantiv comun femin in cazul genitiv ("mamei") , titlul concentreaza ideea poeziei : regretul dupa copilaria trecuta si dorul de mama.
Daca e un pastel , titlul evidentiaza trairile provocate de contemplarea tabloului de natura , alteori precizeaza spatiul sau momentul contemplarii ("Malul Siretului" , "Dimineata")
aca e un text epic , concentreaza continutul textului sau evitiaza numele personajului principal. Intotdeauna precizezi partle de vorbire din care este format , explicant apoi si motivul folosirii , dupa arati legatura cu continutul si chiar cu mesajul , dupa discutand cateva figuri de stil (in general toate cele care fac parte din limbajul artistic) , iar in final o scurta concluzie.

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-21T21:43:21+03:00
Poti redacta compunerea dupa urmatoarea schema:
-spui din ce este format titlul ca parte de vorbire
-daca este o figura de stil
-apoi te raportezi la text
-spui daca observi cuvinte din campul lexical al titlului (de exemplu titlul se numeste "lacul" si in text ai civinte din campul lexical al lacului precum apa,barca,nuferi etc.
-explici cateva figuri de stil
-explici cateva immagini artistice
-in incheiere spui ca textul este intr-o stransa legatura cu textul
2 5 2
2014-06-21T22:00:49+03:00
Pai poti incepe cu definitia titlului, gen :
Titlul unei opere literare este poarta de intrare in lumea textului, rezumand sugestiv continutul acestuia.
Spui elementele din care este alcatuit titlul din punct de vedere lexico-gramatical si valoarea stilistica a acestuia.
Titlul poate fi o microactiune sau poate individualiza un personaj.
Si apui spui raportul cu intregul continut al operei: daca ilustreaza un text, daca ilustreaza o fapta din text, daca se refera la un personaj.
1 4 1