Cratima ,,frunza-naltului copac''
Cratima,din punct de vedere morfologic marcheaza....
Este bine formularea?Sau exista alte formulari mai deosebite? :D

2
Cratima marcheaza din punct de vedere morfologic pronuntia intr-o silaba a doua parti de vorbire diferite

Răspunsuri

2014-06-21T19:03:39+03:00
Cratima marcheaza rostirea impreuna a doua cuvinte diferite , cu elidarea vocale ” Î ”..La nivel prozodic , s-a folosit pentru conservarea ritmului si a masurii versurilor .
E buna si frmularea ta.

1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-21T19:04:01+03:00
Cratima s-a folosit pentru elidarea vocalei "i" , astfel pastrandu-se masura versului
ori pentru pastrarea rimei "in caz de poezie" ori unirea a doua cuvinte
Cratima, semn de punctuatie marchează eludarea vocalei "î" , evitarea hiatului si conservarea măsurii si a ritmului