Transcrie 2 propozitii subordonate diferite din fraza urmatoare, precizand felul acestora. Profesorul Martin Maiden, care a introdus anul trecut un curs de limba romana la prestigioasa universitate britanica, povesteste cum s-a indragostit de limba nativa a lui Eminescu.

2

Răspunsuri

2014-06-21T18:11:36+03:00
, care a introdus anul trecut un curs de limba romana la prestigioasa universitate britanica,-subordonata atributiva
povesteste cum s-a indragostit de limba nativa a lui Eminescu.-subordonata completiva directa
este cu P1= AT si P2==C.D
da nu era Profesorul Martin Maiden/1a CARE a introdus anul trecut un curs de limba romana la prestigioasa universitate britanica/2 povesteste/1b CUM s-a indragostit de limba nativa a lui Eminescu/3. P1-PP, P2-AT, P3-CD
Unde vezi tu ca prima are predicat ?
Profesorul Martin Maiden povesteste
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-21T18:14:17+03:00
Profesorul Martin Maiden, /1care a introdus anul trecut un curs de limba romana la prestigioasa universitate britanica,/2 povesteste cum s-a indragostit de limba nativa a lui Eminescu./3
P1-PP(principala)
P2-AT(atributiva)
P3-PP(principala)
P3 este continuarea primei propozitii pentru ca prima nu are predicat de aceea P3 este principala.
ii tot una ii element subordonator exprimat prin adverb relativ
nu exista p3 deci p1 si p2,noi asa am invata daca p1 si p3 continua,este p1 toata ziua
bada sunt trei propozitii uite asa Profesorul Martin Maiden/1a CARE a introdus anul trecut un curs de limba romana la prestigioasa universitate britanica/2 povesteste/1b CUM s-a indragostit de limba nativa a lui Eminescu/3. P1-PP, P2-AT, P3-CD
Pi nu are predicat bai si p2 unde vezi ca are doua predicate ?? gandeste
cum ii element de relatie, si prima ii intrerupta si predicatu ii povesteste