Bunica are o cutie care contine 30 bomboane de ciocolata si 38 de caramele .Ea imparte bomboanele si caramelele in mod egal nepotilor ei si observa ca ii mai raman 6 bomboane de ciocolata si 6 caramele. Aflati cati nepoti are bunica

2

Răspunsuri

2014-06-21T15:21:47+03:00
Faci cu cel mai mic divizor comun a numerelor 38 si 30  38=2*19                                                                                                                          30=2*3*5                                                                                                                         ________                                                                                                                        c.m.m.d.c=2*2=4
30-6=24 38-6=32 cmmdc intre 24 si 32 este 8....deci 8 nepoti
sunt 4 nepoti
Sunt 8 nepoti.
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-21T15:35:41+03:00
Deci bunica imparte 30 bomboane la x nepoti si raman 6. Apoi imparte 38 caramele tot la x nepoti si raman tot 6. Deci :
30 : x = a, r6 (a reprezentand numarul de bomboane primite de fiecare nepot )
38 : x = b, r6
Rezulta :
x = (30-6):a => x = 24:a => 24 | x
x = (38-6):b => x = 32:b => 32 | x
Deci c.m.m.d.c (24, 32) = 8
Deci bunica are 8 nepoti.
1 5 1