Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-21T14:32:33+03:00
Fa cu regula de 3 simpla ca intelegi mai bine asa

100%-60%=40%(care e restul)

40% reprezinta 80 lei
60% reprezinta x

=> x=(60*80):40
     x=120=>pretul cadoului=40+120
                                       =160 lei

2014-06-21T14:38:15+03:00
A+c=x
60%*x+80=x
60/100*x+80=x 
6/10*x+80=x aducem la acelasi numitor: 6/10*x+800/10=10x/10 
elimini numitorul: 6x+800=10x
6x-10x=-800
-4x=-800/(-4)
x=200