Salut!
Vreau sa imi explice cineva cum se fac propozitile subordonate pentru

A.T
SB
PR
CZ
CD
etc..

2
Nu inteleg daca ar putea cineva sa imi explice
va implor
da ma stai usor
ca nici lumea nu s-a facut intr-o zi ;)

Răspunsuri

2014-06-21T11:36:22+03:00
SB se construieste cel mai simplu cu expresie vb inpersonala: E bine/[sa] inveti/ 1-pp 2-SB
                                                                            Se stie/ [ce] faci/ 1-pp 2-SB

Vb refexive impersonale> Se stie se aude se crede se vede ....
Se stie/ [cand] vom pleca/ 1=pp 2-sb

Vb pasiv impersonal [i]-a fost scris [i]-a fost dat [i]-a fost sortit......
I-a fost scris sa devina bogat 1-pp 2-sb

Adv si loc. adv predicative fireste, bineinteles, poate, fara doar si poate...
Fireste ca vom invata. 1pp 2 sb
-----------------------------------
PR VB COPULATIV din REGENTA !

Dorinta mea ESTE/ [SA] CASTIG premium cel mare/
-----------------------------------
AT Sa stea pe langa un substantiv Copii/ cu care n-am intalnit/sunt ai lui Ion/
1 pp 2 at
-Pronume
Niciunul/ pe cate l-am ajutat/ nu mi-a raspuns/

-Numeral
L-am ajutat pe al doilea/ care avea mai multa vointa/

CI se construieste mereu cu Ma gandesc

EX Ma gandesc/ cum ai trecut clasa/

CD (Pe cine?, ce?)
Inteleg/ ce trebuie / sa fac.

1-pp 2-cd 3-sb

SPER CA TE-AM AJUTAT
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-21T11:37:02+03:00
Deci poti sa mergi pe niste sabloane , dar nu la toate , doar la cateva :

le iau in ordine :
PR- Problema este (conjunctie)
       Chestiunea este(conjunctie)
       Intrebarea este(conjunctie )

De exemplu :Problema este / sa cante 
                   Chestiunea este / cand pleaca
                   Intrebarea este / ce face .
SB-Trebuie /(sa).........  asta merge doar cu sa 
      Nu se stie / (daca) vine
                        (cand) pleaca
                         (cum) ajunge
                         (ce) face

AT- Probelema/ sa cante/2 il supara /1
      Chestiunea /cand pleaca/ nu-i convine
este la fel ca la PR, numai ca nu mai ai verbul a fi .

CD- Stiu/ ce face
              cand pleaca
              unde merge
              cum  vine
             etc.
In general CD este ceruta de verbe care admit dupa ele cuvantul ceva : ex : vad ceva, aud ceva, spune ceva.

CI- Ma gandesc/ sa plec
                        cum sa ajung
                         unde sa merg
                         cand sa vin
                          ce face
CI- se formeaza cu verbe care admit dupa ele anumite intrebari, de exemplu : ma gandesc ...la ceva
meditez    la ceva
s-a suparat pe cineva
a sanctionat pe cineva etc.

CCM- Stau / cum vreau /2
CCT Cant/ cand vreau 
CCL Merg/ unde vreau

CZ- Fiindca nu invata, /de asta a luat nota mica/ 
      Cum nu citeste/ nu stie /
       
CS(finala ) - Te cert/ ca sa nu iei nota mica /
                  Vorbesc/ sa stii/

in general completiva de scop(finala), este ceruta de foarte multe ori de verbe care sunt la conjunctiv 
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
Comentariul a fost şters
deci cum am spus , haide sa vb la mesaje
thx, for best answer ;)