Răspunsuri

2014-02-07T21:37:49+02:00
1507:x=c rest 7
364:x=c rest 4
458:x=c rest 8
deimpartitul(d)= cat(c) · impartitor(I) +rest(r)
adica 1507=C · x +7
            364=C ·x +4
           458=  C·I+8
adica 2329=C·x+19 adica C·x=2310. deci x=2310/cat 



1 5 1
Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-07T23:13:27+02:00
Sriem teorema impartirii cu rest pentru fiecare impartire:
1507=ax+7,  x>7
364=bx+4,    x>4
458=cx+8,    x>8

Din acestea obtinem:
ax=1500= 2^{2} ·5^{3} ·3
bx=360= 2^{3} ·5· 3^{2}
cx=450=2· 5^{2} · 3^{2} si x>8.

Din aceste relatii se vede ca x este divizor comun al numerelor 1500, 360,  450
Dupa regula de aflare a celui mai mare divizor comun, obtinem ca acesta este 30=2·3·5
Raspuns: x∈{30, 15,10}
2 5 2