Stiind ca perimetrul unui dreptunghi este 106m si ca lungimea este cu 5m mai mare decat triplul latimii, afla laturile dreptunghiului.

Daca latimea dreptunghiului este egala cu perimetrul unui patrat, cati metrii va avea latura patratului?

Cu explicatie va rog. :)

2

Răspunsuri

2014-06-20T23:05:09+03:00
P=2(L+l)=106
L=3l+5
2(3l+5+l)=106
2(4l+5)=106
4l+5=53
4l=53-5
4l=48
l=12
L=3*12+5=41

l=Ppatrat
Ppatrat=4lp, lp=latura patratului
4lp=12
lp=3

2 1 2
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T23:06:10+03:00
L-5=3l
L=3l+5

P=2l+2L
P=106                    inlocuim lungimea in formula perimetrului cu 3l+5

2l+2(3l+5)=106
2l+6l+10=106
8l+10=106
8l=106-10
8l=96
l=12

L=3*12+5=36+5=41

l=Ppatrat
12=Ppatrat

Ppatrat=4l

4l=12
l=12:4
l=3
3 3 3