Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T22:45:54+03:00
Spui ca
-sunt prezente personaje cu puterii supranaturale
-este prezentata lupta dintre bine si rau,binele mereu triumfand
-sunt prezente cifre magice
-timpul si spatiul sunt nedeterminate
-sunt prezente formule specifice basmului("a fost odata ca niciodata" , "am incalecat pe-o sa si v-am spus poveste-asa" etc.)
2014-06-20T22:59:47+03:00
Poti incepe cu definitia basmului , pe care ar trebui sa o stii ..acolo , in definitie , se regasesc cateva trasaturi esentiale , pe care tu va trebui sa le identifici in textul tau ..cea mai buna 'demonstratie ' este aceea pe baza de argumente . Spui ca este o opera realizata in proza , spui ca exista personaje fermecate sau celebre in lumea basmelor romanesti , daca e cazul ( dai exemple , nume de personaje , puterile lor) , exista elemente magice ( gen caleasca , palate aurite etc ) , animale personificate constant , lupta dintre bine si rau , in scopurile existente ( spui pentru ce lupta binele si cine este de partea acestuia , respectiv cine se opune cu ce interese ) . Daca este un basm popular , nu exista autor  , iar unele personaje sunt comune cu alte basme , pentru ca sunt personaje ce au marcat profund  acest domeniu al lecturii..gen Fat-Frumos , Ileana - Cosanzeana ( ele sunt cele mai celebre personaje , care , pe langa opera prin care s-au facut celebri-opera oroginala- au fost inserate si in alte cadre , alte povesti frabuloase ) 
  In final , vei incheia , desigur , cu o formula specifica ..gen : Consider ca argumentele aduse sunt capabile sa demonstreze ca opera citata este un basm <<> , sau In urma argumentelor prezentate mai sus , am ajuns la concluzia ca textul dat este o specia a genului epic , si anume un basm . 

2 3 2