Cum stiu care este propozitie principala si care este propozitie secundara si finala...dintr-o fraza ..???/ Va rog am luni examen.. tratati intrebarea cu interes si va rog daca imi puteti da niste exemple si sa le explicati.....
Multulesc!!!

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T22:26:32+03:00
Propozitia principala, in general e cea fara element de relatie la inceput.

EXEMPLE:

a) Maine mama pleaca la serviciu/1 dupa ce merge la sedinta mea./2
prima in acest caz e principala, iar a doua e secundara.

DACA AI O PROPOZITIE, NELAMURIRI, INTREABA!!!!!!!!!!!!!!!!!Sper ca te-am ajutat..........
2014-06-20T22:30:21+03:00
Pai ...propozitia principala este cea care nu are element de legatura si este de sine statatoare...exemplu: Am mers la scoala (1)/ pentru a invata(2)/.....propozitia 1 nu are element de legatura iar cea de-a 2-a are ca element de legatura ,,pentru''......si propozitia finala este subordonata circumstantiala de scop....dar asa se mai numeste ea... ;)
Sper ca te-am ajutat cat de cat...daca mai ai vreo nelamurire trimite-mi mesaj ;)
aaa...si scuze....trebuia sa pun la propozitie : Am mers la scoala / (1) ca sa invat/(2)...,,ca sa''-element de legatura