Fie functia f:R -> R ,f (x)= - 4x+2
a)reprezentati grafic functia f intr-un sistem ortogonal de axe XOY
b)Aflati cel mai mic nr intreg ,,a'' stiind ca f(a+1) ≤ a-14
Am stiut sa rezolv punctul a...dar nu stiu sa rezolv punctul b

2
inlocuiesti pe a cu x. si o sa devina f(x+1)-a mai mic sau egal cu -14. f(x+1)= -4(x+1) etc

Răspunsuri

2014-06-20T22:17:54+03:00
B). f(a+1)=-4a-4+2=-4a-2
-4a-2≤a-14
-5a≤-12
a≥12/5, a∈[-12/5. + inf), cel mai mic nr este 2
a minim= 3. Nu e interval,pt ca nu este in R, ci in Z
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T22:28:58+03:00
F(a + 1) ≤ a - 14

-4(a+1) + 2 ≤ a - 14
-4a - 4 + 2 ≤ a + 14
-4a - 2 ≤ a + 14 
-4a - a ≤ 14 + 2
-5a ≤ 16    I Inmultim inegalitatea cu (-1)

5a ≥ -16
a ≥ -16 / 5
a ≥ - 3,2

Cel mai mic a este a = - 3


dar nu inteleg de unde l-ai luat pe acel - 4 de la -4(a+1)
La a 3.a inecuatie de ce din a-14 a devenit a+ 14?
-4(a+1) + 2 vine f(x) = -4x + 2
a - 14 s-a transformat in a + 14 din greseala mea. Imi cer scuze.