Un vas in forma de paralelipiped dreptunghic cu dimensiunile bazei de 20dm si 12dm, iar inaltimea de 10dm este plin cu apa. Se goleste toata apa intr-un vas ce are formade cub cu lungimea muchiei de 2m
a) Determinati volumul paralelipipedului dreptunghic, exprima in litri.
b) Calculati aria totala a paralelipipedului drepunghic.
c) Calculati inaltimea la care se ridica apa in vasul ce are forma de cub.

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-02-07T19:46:11+02:00
V=20*12*10=2400dm cubi
Aria totala= 2(20*12+20*10+12*10)=1120dm patrati
Inaltimea la care se ridica apa=x
Apa din cub are forma de paralelipiped dreptunghic cu lungime=latimea=20dm ;i inaltimea x. Deci volumul ei este
20*20*x=2400
x=2400/400=6 dm=60cm.
10 3 10
2014-02-07T19:48:52+02:00
A) V paralelipipedului este A bazei* h= 12dm*20 dm*10 dm=2400 dm^3
b) 2 A bazei + p bazei*h = 2* 12dm*20 dm+ 64 dm*10 dm= 480+640 dm^2=1120 dm^2
c) Vapei= 2m*2m*h=2400 dm^3= 2400 /1000 m^3=2,4 m^3
4 m^2*h=2,4 m^3  => h= 2,4/4 m= 0,6 m= 60 cm
5 4 5