Explica in 2-3 enunturi,versul intai din strofa a treia.
Gerul aspru şi sălbatic strânge-n braţe-i cu jelire
Neagra luncă de pe vale care zace-n amorţire;
El ca pe-o mireasă moartă o-ncunună despre zori
C-un văl alb de promoroacă şi cu ţurţuri lucitori.

Gerul vine de la munte, la fereastră se opreşte
Şi, privind la focul vesel care-n sobe străluceşte,
El depune flori de iarnă pe cristalul îngheţat,
Crini şi roze de zăpadă ce cu drag le-a sărutat.

Gerul face cu-o suflare pod de gheaţă între maluri,
Pune streşinilor casei o ghirlandă de cristaluri,
Iar pe fete de copile înfloreşte trandafiri,
Să ne-aducă viu aminte de-ale verii înfloriri.

Gerul dă aripi de vultur cailor în spumegare
Ce se-ntrec pe câmpul luciu, scotând aburi lungi pe nare.
O! tu, gerule năprasnic, vin', îndeasnnă calul meu
Să mă poarte ca săgeata unde el ştie, şi eu!


2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T18:24:36+03:00
Versul Gerul face cu-o suflare pod de gheaţă între maluri este o metafora,care arata vremea rece si posomorata de afara si indica anotimpul iarna.
2014-06-20T18:28:40+03:00
Primul vers al strofei a III-a ne creioneaza repeziciunea gerului de neoprit care  croieste drumul 'Reginei' spre indepartare,spre zarea ce urmeaza a fi presarata cu stropi ce ingheata usor,usor...

1 5 1