Imi puteti spune dintre cuvintele astea:moara,plateau,carciuma,noaptea,dreapta,ceas,luau,soacra,primeau,poate,apoi,seara.... care au diftong,care triftong si care au vocale in hiat... si daca puteti sa mai imi dati voi cateva cuvinte din moara cu noroc si sa-mi spuneti tot asa ce au.
Multumesc anticipat!

2
Soacra -> soa-cra => "oa" vocale in hiat
Primeau -> pri-meau => "ea" -> triftong
Poate -> Poa-te => "oa" vocale in hiat
Apoi -> a-poi => nu este
Seara -> sea -ra => "ea" diftong

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T12:58:27+03:00
Moara - diftong ; 
plateau - triftong ;
carciuma - diftong ; 
noaptea - diftong ; 
dreapta - diftong ; 
ceas - diftong ; 
luau - diftong ;
soacra - diftong ; 
primeau - triftong ; 
poate - diftong ; 
apoi - diftong ; 
seara - diftong ;

3 3 3
2014-06-20T12:59:57+03:00
diftong :     moara , carciuma , noaptea  , dreapta , ceas , soacra , poate , apoi , seara , luau
triftong :      plateau , primeau , 
hiat :         lu-a
1 5 1