Daca micsoram perimetrul unui triunghi echilateral cu 40 cm obtinem un nr. de trei ori mai mic decat latura triunghiului. Determinati latura triunghiului?

2
știi că perimetrul triunghiului echilateral este 3l, unde l=latura
și astfel 3l-40=l:3
aduci la același numitor și îți va da l=15 cmâ

Răspunsuri

2014-06-20T12:42:38+03:00
P=3l

3l-40=l/3   aducem la acelasi numitor

9l-120=l

9l-l=120

8l=120

l=15
Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T12:46:54+03:00
P- perimentrul Δ-ului
P=3l
P-40cm=l/3⇒3l-40=l/3⇒8l/3=40⇒l=15
1 5 1