Numarul pasarilor dintr-o gospodarie este mai mare decat 70, dar mai mic decat 80. o treime din nr pasarilor sunt gaini, un sfert din numarul pasarilor sunt rate si restul gaste. determinati nr gastelor din gospodarie. VA ROG AJUTATI-MA :D

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T12:04:22+03:00
X+x+y=x => 4x+3x+12y=12x => 7x+12y=12x => 12y=5x => y=5x 
3  4                                                                                       12

Cum 70<x<80 , y apartine lui N=> x=72 =>y=(72x5):12=360:12=30

x=numarul pasarilor
y=numarul gastelor 
1 5 1
2014-06-20T13:39:38+03:00