Desenati pe foaia de examen un dreptunghi ABCD cu AB=6 si BC = 4 . Construiti in afaara dreptunghiului un semicer cu centrul in mijlocu laturii AB si un semicerc in mijlocul laturii BC .
a)Calculati suprafata ABCD .
b)Araatati ca aria intregii figuri este egala cu ( 6,5π+24) cm(patrati )
c) Aratati ca intregul contur al figurii este mai mic decat 26 cm .

2

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-20T12:13:11+03:00
A) ARIA lui ABCD=4X6=24 
b)facem aria semicercurilor :aria semicercului mai mic da 2pi si a celui mai mare da 4,5 pi;aria intregii figuri este aria dreptunghiurilor +aria celor 2 semicercuri care va da 2pi+4,5pi+24=6,5pi+24.
c)faci perimetrul figurii,dar mai intai aflam lungimea celor 2 semicercuri :a celui mai mic este 2 pi ,iar a celui mai mare este 3pi  rezulta 4+6+2pi+3pi=10+5pi=10+5x3,14=25,70 si 25,70 este mai mic decat 26

2 5 2
2014-06-20T12:13:30+03:00
A)Aria =L ori l= 4 ori 6= 24
b) Aria primului semicerc = pi ori Raza la a doua totu supra 2=  pi ori 3 la a doua supra 2 = 4,5 pi cm patrati
Aria celui de-al doilea semicerc=pi ori R la a2 -a  totul supra 2=4 ori pi supra 2= 2 pi
Aria= 24 + 2pi + 4,5pi=24 + 6,5 pi
c)AD + Dc + arcul Bc + arcul AB formeaza perimetrul figurii
4+6,5+3pi+2pi= 10,5 + 5 pi=10,5 + 15,75=25,75. Care e mai mic de 26 cm
1 5 1