ABCA'B'C' prisma triunghiulara regulata dreapta
AA'=9cm
AB=12cm

Calculati distanta de la punctul A la planul (BB'C'C)

2
distanta de la A la planul BB'C'C ESTE chiar h triunchi echilateral deoarece baza este un triunghi echilateral si se calculeaza cu latura radical din 3 pe 2
A spus distanta la planul BB'C'C si nu distanta la dreapta BC.Daca era doar distanta de la A la dreapta BC atunci era inaltimea
daca faci desenul ai sa vezi ca este cum spun

Răspunsuri

Cel mai inteligent răspuns!
2014-06-19T18:56:54+03:00
Iei triunghiul  ABC si prin teorema lui pitagora  ii afli inaltimea [AM]. 12 la patrat = AM la patrat + h la patrat 
----> radical din 108= 6 radical din 3
Distanta de la B' la planul ABC nu va fi niciodata BB'.Ca sa fie distanta trebuie sa fie perpendiculara ( unghi de 90 de grade ) pe cand BB' are 45 de grade sau 60 maximum.Distanta este ori AP unde P este mijlocul lui BB'C'C ori BQ unde Q este centrul de greutate ( sau centrul cercului circumscris ) al triunghiului ABC
.... pai ABCA'B'C' e prisma triunghiulara regulata dreapta deci BB'_|_(ABC) .. deci distanta de la B' la planul ABC este BB'
Da este perpendicular , scuze.Am vazut DB' prima data.Chiar daca este perpendicular BB' nu face parte din piramida.Chiar daca ai lua alta piramida ( alte puncte ) tot va trebui sa calculezi distanta de la celalalt varf al prismei la dreapta BB'
BB' nu face parte din piramida ABB'C'C ?
Nu am spus ca nu face parte din piramida aceea.Am spus ca face parte din ce piramida vrei cu conditia ca piramida sa contina BB'.De ce tot purtam discutia asta? Ceea ce vrei tu sa explici acolo e oricum gresit
2014-06-19T18:59:47+03:00
Distanta o sa pice in punctul P care se afla in mijlocul dreptunghiului BB'CC' ( trebuie demonstrat).Aflii inaltimea AM = AB radical 3 pe 2 si dupa iei triungiul APM dreptunghic in M si aflii folosind teorema lui pitagora AP